• Aslı Narin ve Merve Ünsal ile EŞİK Sergisi, Instagram ve Fotoğraf Üzerine

    Aslı Narin’in Instagram fotoğraflarından kendi içinde bütünlüğü olan özel bir seri oluşturma fikri ortaya çıktıktan sonra, Narin ve bu projenin danışmanlarından biri olan sanatçı Merve Ünsal ile bu fikri daha detaylı konuşmaya karar verdik. İkili ile Instagram olgusundan, fotoğraftan ve  EŞİK serisinin oluşum aşamalarından bahsettik. Sohbetimizde fotoğrafın güncel sanattaki durumundan, Instagramın görsel gücüne ve EŞİK serisindeki eserlerin hikayelerine kadar birçok konuyu bulabilirsiniz.

    Aslı Narin’in Art50’ye özel EŞİK serisine buradan ulaşabilirsiniz.

    >>>

  • Begüm Mütevellioğlu ile Kısaca

    Begüm Mütevellioğlu Art50.net’e yeni katılan sanatçılarımızdan. Kendisi Resim lisansını Mimar Sinan Güzel Sanatlar Fakültesi’nde tamamladı. Eğitimi süresince Neş’e Erdok, Nedret Sekban ve Ahmet Umur Deniz’in atölyelerinde çalıştı. Halen aynı fakültede Resim bölümü yüksek lisansına devam eden sanatçı, geçtiğimiz seneyi öğrenci değişim programı ile gittiği Madrid’de geçirdi. Mütevellioğlu ile ofisimizde kısa bir sohbet gerçekleştirip onu daha yakından tanımaya çalıştık. >>>

  • Selçuk Fergökçe ile Yakın Kadraj

    “Bir portreden daha yalın ve daha karmaşık, daha bariz ve daha derin ne olabilir.”

    Charles Baudelaire Selçuk Fergökçe için eserleri sadece birer portre değil. Tablolarındaki yüzler aynı zamanda birer ayna, mekan ve peyzaj. Onlarla sonuna kadar eleştirisel bir tavır koyuyor. Osman tablosu üzerine detaylı konuştuğumuzda, “Osman bir patlama aslında,” diyor sanatçı. Bu kadar çok konuşulan, padişah olarak konumlandırılan, her yerde kullanılan bu ismi hicvi bir şekilde tiye almak istemiş. Bu tablosunda Osmanlı ailesine, sarayın süslü hayatına ve renklerine, aynı zamanda da saltanatın karamsarlığına gönderme yapmış. Tablonun koyu renkli bölümleri, padişahların güç elde etmek için kendi kardeşlerini öldürmesi gibi kara ve bahtsız olayları sembolize ediyor. Osman’ın kafasının üst kısmındaki grilik ise kafasında netleşmeyen, tarihin perde arkasında hala gri olarak kalmış olaylara gönderme yapıyor. >>>

  • Zsar Chankian’la Göz’ün Hikayesi

     “Gözler olduğunda, neredeyse hiçbir şey söylemeye gerek olmaz.” Norveçli yazar Tarjei Vesaas

    Zsar Chankian’la SEEN serisinin çıkış noktasını ve eserlerinde yer alan gözün anlamlarından konuştuk. Bu seriyi oluşturan eserlerin fikri sanatçının Sidney (Avusturalya) ziyareti sırasında ortaya çıkmış. Chankian Sidney Lunarparkı’nın girişindeki meşhur ve görkemli heykelden her yönüyle çok etkilemiş ve bu yapıtı fotoğraflamaya karar vermiş. “Sidney’den döndükten sonra İstanbul’a başka bir açıyla, adeta bir turist gibi bakmaya başladım,” diyen Chankian bu şehirde etrafta neler görülüyor, kimler ne gördü gibi soruların cevabını biraz araştırdıktan sonra “görüldü” anlamına gelen “seen” kelimesinin ortaya çıktığını belirtiyor.

    >>>

  • Özlem Paker: Varoluşun ve Dönüşümün Ritmi

    Özlem Paker’in Ritim adlı serisinin ilham kaynağı “varoluş ve dönüşüm” olguları. Ritim 5, 6, 7, 8,  ve 9 eserleri bu seri dahilinde ortaya çıkmış. Varoluşun temeli olan ritim ve devinim, yapıtlarında renk, ışık ve gölge olarak vücut bulmuş.

    >>>

Toplam 6 sayfa, 6. sayfa gösteriliyor.« İlk...23456