[-] > SANATÇILARLA SAHNE ARKASI > Görünür Olanın Silikleşmesi ve Uçucu İmgeleriyle Handan Akarsu
  • handan akarsu

    Görünür Olanın Silikleşmesi ve Uçucu İmgeleriyle Handan Akarsu

    Röportaj: İpek Yeğinsü

    Art50.net ailesinin yeni üyesi Handan Akarsu, Ressam olduğu kadar İç Mimar kimliğiyle ve akademik çalışmalarıyla da dikkat çeken çok yönlü bir sanatçı. Resimlerinde her izleyicinin kendi öyküsü üzerinden bağ kurabileceği her tür imgeye yer veren ve bunu yaparken malzeme ile yüzey arasındaki ilişkiyi irdeleyen Akarsu ile sanat yolculuğunu ve yakın gelecekteki projelerini konuştuk.

    handan akarsu

    Handan Akarsu – Başka Bir Şey, tül üzerine yağlıboya.

    Sanata ilgin ne zaman ve nasıl başladı?

    Benim için farkındalığı çocuk denebilecek yaşlarda yakalamış olmanın avantajı ile başlayan bir süreçti. Tabii en büyük katkı ve desteği verenler başta annem olmak üzere ailem oldu. Sanata öncelikle annemin desteği ile başladığımı söyleyebilirim.

    Hem Resim, hem İç Mimarlık okumuşsun. İç Mimarlık ile profesyonel olarak uğraştın mı? Sence bu iki tahsili bir arada almış olmak, sanatını nasıl etkiledi?

    Marmara Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi, çift ana dal mezunuyum. Disiplinler arası birlikteliğin ve çoklu yönetimin her zaman önemli olduğunu düşünüyorum. Bu açıdan sanat ve tasarımın işbirliğine ve aralarındaki paslaşmalara oldukça fazla önem veriyorum. Zaten sözünü ettiğim bu paslaşmaların örneklerini, resimlerimde ve diğer çalışmalarımda görmeniz mümkün. Öte yandan resim, hayatımın her anına ve her alanına hakim. İç Mimarlık da benzer bir konuma sahip; zaten bu bağlamda bir firmanın tasarım ekibinde profesyonel olarak çalışmaya ve danışmanlık vermeye devam ediyorum.

    Handan Akarsu - Başka Bir Şey, tül üzerine yağlıboya.

    Handan Akarsu – Başka Bir Şey, tül üzerine yağlıboya.

    Yapıtlarında kullandığın imgeler son derece yalın ve neredeyse düşsel bir bulanıklık hali içinde. Bunun nedeni nedir? Onları gerçek hayattan mı alıyorsun, yoksa hayalinden mi geliyorlar? Herhangi bir otobiyografik referansları var mı?

    Elbette tek bir duruma bağlı değiller; benim tarafımdan bakıldığında, kendi içlerinde pek çok farklı alt metne sahipler. Resimlerimde gördüklerinizi, gerçeğin birer yanılsaması olarak ele alıyorum. Aynı zamanda üç boyut ve yüzey ilişkisini fazlasıyla önemsiyorum ve yapıtlarımda bunların birlikteliklerinden sıklıkla faydalanıyorum. Çalışmalarıma malzeme ile tayin ettiğim otobiyografik referanslar, gerçekler, hayaller, geçmiş, gelecek, şimdi, yani her türlü zaman dilimi ve her şey dahil olabiliyor. Ancak yapıtın izleyici ve toplum tarafından ele alınması aşamasında, elbette üreten birey olarak benim varlığımın herhangi bir önemi kalmıyor. O noktada, izleyen ve resim arasında kurulan ilişki ön plana geçiyor.

    Yakın zaman önce doktoraya başlamışsın. Akademik yaşamla sanatsal yaşamı bir arada yürütmek sence nasıl bir deneyim?

    Sanat akademilerinin varlığına ve ruhuna inanan, buna çok değer veren biriyim. Dolayısıyla akademinin bir parçası olmaktan çok mutluyum. Şimdilerde akademik çalışmalarımı Hacettepe Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü, Resim Ana Sanat Dalı, Sanatta Yeterlik programında sürdürüyorum. Sanatsal ve akademik yaşamın birbirini besleyici gücü olduğuna inanıyorum; benim için ikisi ayrı değil, ortak noktada “bir” yaşama dönüşüyor.

    Handan Akarsu - Tarlada, tül ve tuval üzerine yağlıboya

    Handan Akarsu – Tarlada, tül ve tuval üzerine yağlıboya

    Özellikle ilgini çeken, takip ettiğin sanatçılar kimler?

    İlgimi çeken, takip ettiğim ve araştırmalarımı üzerinde yoğunlaştırdığım alanın birkaç sanatçıdan ziyade Uzakdoğu ve Asya sanatı, gelenekleri ve sanatçıları olduğunu söyleyebilirim.

    Base’e katılmak kariyerini nasıl etkiledi? Nasıl bir süreçti?

    Base gibi büyük bir organizasyonda yer almış olmaktan memnunum ve kariyerime de büyük katkılar sağladı. Süreç benim için çok keyifli ve heyecan vericiydi. Muhteşem bir ekiple bir araya geldik ve zaman içinde gerçekten kocaman bir aileye dönüştük.

    Art50.net ile nasıl tanıştın? Online sanat platformları ile ilgili görüşlerin?

    Art50.net ile tanışma imkanını Base süreci sırasında yakaladım. Online sanat platformlarının dünyada pek çok örneği mevcut ve evrensel hızı yakalamak açısından gerekli olduklarını düşünüyorum.

    Yakın zamanda senden hangi projeleri bekliyoruz?

    Şimdiye kadarki çalışma süreçlerimde olduğu gibi, birkaç projeyi eş zamanlı olarak yürütüyorum. Atölyemde durmaksızın çalışmaya devam ediyorum ve Base’de gördüğünüz yapıtlarımdan farklı, ancak onların devamı niteliğindeki projelerim hızla ortaya çıkmaya başladı bile. Öte yandan mekansal ve üç boyutlu çalışmalarımın devam eden örneklerini sizlerle en yakın zamanda paylaşacağım.

     

    Handan Akarsu’nun Art50.net’te yer alan eserlerine buradan ulaşabilirsiniz.